Gdzie można szukać influencerów?
Najprostszym sposobem na znalezienie influencera do współpracy jest po prostu samodzielne przeglądanie social media, wynajdywanie jakichś ciekawszych i pasujących do firmy kanałów, a następnie kontaktowanie się z twórcami i wysyłanie do nich zapytań o ewentualną współpracę. Można też skorzystać z wygodnych usług różnych agencji i platform, które same zrzeszają różnych wirtualnych twórców. Pokazują one profile tylko tych influencerów, którzy są chętni do publikowania sponsorowanych treści. Mogą je też oczywiście samodzielnie przygotowywać. Kampanie dla influencerów czasami organizowane są wyłącznie przez właścicieli firm lub specjalistów od marketingu, a czasami są one inicjatywą influencera, któremu – zwłaszcza jeśli jest to doświadczony gracz na rynku – nieraz można zostawić wolną rękę i zdać się na jego kreatywność i własną inwencję twórczą.

To, co warto sobie jednak uświadomić, to rolę mniejszych kont w dziedzinie influencer marketingu. Internauci nieraz mają bowiem większe zaufanie do tych twórców, którzy nie mają jeszcze kilkuset tysięcy obserwatorów, ale dzięki temu uważa się ich za bardziej szczerych, dlatego prędzej kupi się produkt z ich polecenia niżeli coś reklamowanego przez jednego z popularniejszych influencerów.